Friday 6 April 2012

Jenis Aura Manusia

Apa itu aura?


Aura adalah energi yang terpancar dan terhasil dari gerak kerja chakra yang ada di dalam tubuh. Chakra merupakan organ metafizik yang bekerjasama dengan sistem kelenjar endokrin yang mana sistem kelenjar ini menghasilkan hormon yang mempengaruhi manusia dari segi fizikal dan psikologikal.Aura mempunyai tiga fungsi. Tiga fungsi tersebut bekerja secara serentak dan boleh diakses dengan teknik-teknik tertentu.

Untuk mengetahui apakah fungsi-fungsi tersebut, silalah hadirkan diri ke sesi konsultasi aura yang diadakan di tempat kami di IQBC, Seksyen 9 Shah Alam. Akan saya dedahkan kepada anda semua tentang aura secara 'one to one' kerana ianya rahsia anda!!



Dapatkan temujanji dengan menghubungi 012 - 2289008


Di bawah adalah beberapa gambar aura peserta Workshop Reiki Tahap Dua. Terdapat pelbagai warna yang ada pada mereka. Laporan Analisis Aura setebal 24 muka surat secara PERCUMA ini bertujuan untuk peserta mengenali aura diri sendiri dan merawat diri berdasarkan maklumat analisis yang diberkan. Belajar Reiki sambil rawat aura diri, barulah ilmu itu seiring dengan amalannya..


Kategori Aura Sejuk
Aura sejuk adalah aura yang dipancarkan oleh salah satu chakra dari tiga chakra yang terletak pada bahagian dada ke-atas. Mereka yang memiliki aura sejuk ini dikatakan memiliki daya kepekaan yang amat tinggi, gerak rasa yang tinggi serta mampu untuk menjadi 'channeler'.

Aura Biru
Syed Sabaruddin Bin Syed Abd Rahim


Aura Ungu
Siti Salmiah Shabudin


Aura Ungu
Elis Azila Bt Abas


Kategori Aura Di Antara



Aura jenis ini pula adalah terpancar dari chakra di bahagian dada. Hijau mempunyai dua kecenderungan, samada cenderung panas atau cenderung sejuk. Energi kehijauan ini akan menjadikan personaliti seseorang itu lebih mesra alam.



Aura Hijau
Mohd Khalil Saba


Kategori Aura Panas


Aura panas merupakan aura yang dipancarkan oleh salah satu dari tiga chakra yang terletak pada bahagian dada ke-bawah. Mereka yang memiliki aura panas dikatakan memiliki akal yang cerdik, ceria, dan agresif serta tidak suka duduk diam. Kebiasaanya dimiliki oleh golongan remaja serta awal dewasa.


Aura Kuning
Norhanizan Musa


Aura Kuning 
Norita Bt. A.Rashid


Aura Kuning 
Rosemawaty Binti Haron


Banyak lagi perihal aura yang akan saya kongsikan pada masa-masa akan datang. Teruskan bersama saya di blog ini. Pastinya akan memberikan sesuatu untuk anda. 

No comments:

Post a Comment